2023年11月11日 星期六

我係咪做緊社企

 
唔少職場見證,係講條友覺得份工營營役役無乜意義又無乜前途,結果走出黎搞社企,然後走去請啲弱勢社群。由於我唔熟社企,所以唔敢話佢地咩野,不過身處一間商業機構中作為一個中層管理者,又係咪事必營營役役無意義呢。
我而家間公司,請咗唔少聾啞人士、少數族裔、自閉症同精神病康復者。我而條line十五六人,已經有三個聾啞人士、一個自閉症、兩個少數族裔,新移民普遍到已經唔計。
當然背後驅動力唔係咩「要讓人參與在創造主的美善創造裡,並作出貢獻」,而係:「X!好X多野做,請唔到人」,去到而家只要有手有腳肯返工就請。
作為一間資本主義下萬惡賺到盡剝削員工的大企業,敝公司所提供到的機會同回報,以量同質黎講,相信係好過唔少社企。人工我地係照跟巿場價比full pay,一樣有在職培訓,甚至而家開始想搵同事學埋手語方便溝通。
半題外話,由於之前失業去咗上再培訓,閑時會收到機構彈啲job過黎,尋日收到份某教會社企請包餅助理,大家不妨估下出幾多錢。
$9000
朝八晚六長短週,除返開$45個鐘。
作為資本主義下萬惡賺到盡的大企業,我都唔敢開呢個價去請人,呢個價可以話係脫離巿場,最多只能請到退休人士再就業過日晨果種。好多話大公司用最低工資請人剝削員工,以我過去經驗計,最低工資day one實行開始,未試過打工間公司可以用到最低工資請人。(以現時最低工資40蚊計,返26日九個鐘,月薪實得$9360,試下打開任何求職網,睇下仲有無人用緊一萬樓下請人?)
我覺得,幫助呢班員工融入工作,提供培訓令佢地發揮所長,唔好刻薄佢地,唔好歧視佢地,唔好因為佢地殘障就比少啲人工,當然亦唔會因此而降低要求而做少咗野,我地幾乎係當佢一個常人咁用。身為一件塵世間迷途經理仔,我發覺做緊啲野其實同一般社企講無兩樣。
呢樣係公司政策,但似乎又真係同時實踐緊「要讓人參與在創造主的美善」,兩者未必分得開。
教會內經常對商業機構有種偏見,認為必然係資本主義萬惡的化身,剝削員工無所不用其極,但係一般公司打滾咗咁多年,睇到又未必係咁。商界其實係好講信用,無信用鬼同你做生意,亦係好均真,一分耕耘一分收穫呢類大道理好多時係行得通,佢地兼顧到的層面,比唔少打正旗號的社福機構仲要強。
職場召命好多時唔係風風火火,要搞多壇野出黎做,呢個我覺得係教會講職場召命時一個弱點,好想強調你可以係份工到搵到人生召命,但佢地舉啲例子呢,同時又證明咗你唔會係份工到搵得到。我成日話,呢類所職召命出路後往往得三個:
走出黎搞社企;
一係覺得職場無牧養,走咗去做傳道人,想返轉頭牧養職場;
開機機搞講座同培訓。
三樣都係離開咗我地所謂一般的職場,真係好一言難盡下。
我覺得呢,不如鼓勵人留心身邊一啲好微少嘅野,有可能真係得你見得到並且會著手改善,唔一定去做另一樣有意義嘅野先有意義,而係從生活中發掘出黎。
下一篇講下我係點樣係份工入面,尋找到工作的意義。

沒有留言:

張貼留言