警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2023年6月22日 星期四

Coaching係乜東東?


上次講到果間會用six sigma的公司,另一樣野班管理層成日掛係口邊係coaching。

Coaching係近十幾年係企業好流行的管理技巧,真正的定義我唔算好清楚,大概係「依照對方個人的長處及經驗,引導對方自己發掘答案,而不限制解決問題的方法」。背後理念係,因為每個人優點缺點唔同,只有自己知道最適合自己的方法,即使個方法對我而言係比較好,對其他人未必一定,指定一個方法亦限制咗對方成長。

我寫得出黎,梗係「幻想美麗,現實殘酷」。

當然,可能係遇到bad coach,但我遇到真實的情況係:

「我明明知道答案,但我唔會講比你聽等你估,再用5 whys 問到你口啞啞答唔出,顯示出我幾咁英明神武,最後見你搵到個解決方法係錯,我亦唔會出聲提你,因為coaching係唔會提供特定答案,但到你做錯我絕對會屌鳩你兼出warning letter。」

 小弟係做食品業,當年我好深印象一次係初初係呢間公司返工,唔知佢地原來唔鼓勵伙計戴手套,而係叫人勤洗手。咁我有一日出去做野時,就戴咗對手套,咁啱比廠長見到,廠長的我埋一邊問:

「你做咩戴手套?」
「怕整污糟對手。」
 
「你好怕整污糟對手咩?」
「咁做野方便啲啫,唔駛行返出門口洗手。」
 
「你好怕行黎行去咩?」
「咁做緊野唔方便行開。」
 
「你做緊乜唔方便行開?」
「因為記錄緊啲生產數據唔方便行開。」

一來一回咁樣比佢捽咗成幾分鐘,最後我先叮一聲:「你想我除手套?」

然後除咗手套,廠長大人好滿意咁行開了,留下一臉茫然的我。

多年後我回想返件事,其實佢只要行過黎,同我講:「我地公司做法唔建議同事戴手套,因為咁會忽略咗去洗手,對手套戴成日仲污糟過唔戴。」清晰簡單易明,又達到效果,為乜要繞咁大個圈呢。

呢一次只係我少少同呢位廠長交手的經驗,日後同佢開生產會議,差唔多次次都咁,一個問題不斷咁追問落去,直到無人應到機答唔出,不過到最後佢係唔會講件事應該點做,而係都係由返班仔自己諗。

係呢份工,令我深深懷疑到coaching呢個管理技巧,究竟係條友用得衰,定真係有根本上的缺點。明明係「解決問題的方式有千萬種,不應限制對方發挖屬於自己的方法,只能引導」,去到真正的執行,卻淪為「我不會提供答案,即使我係知道點解,我只能不斷咁逼問你,等你透過排除法最後得到我心目中的答案,即使到最後你個答案係錯,我亦唔會糾正你等你錯。」

即係問港女食乜好咁:

泰國菜?
唔想食辣。

日本菜?
唔想食生冷野。

打邊爐?
唔想食熱氣野。

韓燒?
都話唔想食熱氣野。

咁你想食乜?
無所謂,你話事啦,食乜都得。

或者係其他行業可能合用,但工廠入面,99%的程序係有晒SOP,可以比人發揮探索的空間本來好細,一個試錯可能令公司唔見幾十萬至幾百萬不等,你叫一般同事點會受你coaching去搵個適合自己的方法?出咗事邊個孭鑊?

定大家有遇過好的coaching,可以分享一下。


1 則留言:

  1. 你經歷的事, 真係唔幾好, 佢有答案咁引導你. 應該冇agenda 加上大家都準備(約定時間同心情)

    回覆刪除