警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2015年7月11日 星期六

明光社18週年研討會--明白他和她





找數真漢子,之前話左會去,當然唔會爽約。正所謂不入虎穴,焉得虎子,今晚就去左明光社18週年研討會。

首先,同福堂個禮堂冷氣超勁,我前面位女仕係凍到帶冷帽。至於出面街三十幾度,點解會有冷帽係身,呢樣野我無法深究。

二,之前有人問過男女比例。我肉眼就咁睇大約係1.5:8.5,女性出席率係壓倒性。


好,咁講下內容。

李適清博士講女性果邊,主要都係由女性個人出發,講到女性係內心有種浪漫嘅追求,對自己亦有美麗嘅期望,希望自己靚,期待阿當嘅出現,對於未來未知局面嘅存有幻想同焦慮。

李博士的進路,我理解係理解清楚自己嘅需求,又要同時明白邊D係社會加諸女性身上嘅壓力,將兩者解套,從而搵得到自己立身處世嘅位置。

當然,我無咁高功力去質疑李博士,呢套野亦可以話相當四平穩。但正如我之前寫幾萬字出黎,其中一個point就係,好多人都知理想係乜,但係現實上做唔到,好多人唔似李博士咁有所謂獨身恩賜,唔會太受呢D世俗壓力影響,而真係好需要愛情,好希望結婚生仔。提供輔導,或者所謂朋友同行,最後只係可以延緩一下,好過無。而且,果種所謂社會壓力,其實教會都有份造成,要解套嘅話,唔單止獨身女性自己,其實係成間教會一齊做,先會有好結果。

例如好普遍一個問題,教會男仔唔夠分,女性想結婚避免唔到信與不信呢個大問題,由拍拖比人哦到去結婚,結完婚仲要比人停事奉,咁教會其實想挽救佢地,定想趕佢地走呢,呢一樣野我真係睇唔透。

咁區祥江博士嘅內容就闊D,除左講男人需要外,仲講到教會結構問題。香港教會普遍以分齡牧養,我之前都寫過,嚴格地以分齡牧養嘅問題係邊,就係當去到適婚年齡層,有人結婚,有人未結,結到婚當然就升去夫婦團契,咁未結婚果堆咁呢?如果無人理佢地嘅話,佢地又無得升團,退休前都要留係職青團!當然,呢個係誇張嘅講法。

總之,呢班人,係而家普遍香港教會牧養設計下,係無出路,被視為失敗者。即使佢地係社會上已經做到跨國企業高層,返到教會就係矮人一截。因為無牧養系統可以承載,佢地最終會慢慢係教會入面消失,或者係教會隱姓埋名。

咁就會有人話,咁不如開個單身團契啦!不過,一黎,你比人標籤為嫁唔出/無人要,呢個團契,你願唔願意返先?呢個團契都會慢慢再有人會結婚走個喎,留底果D就仲慘。而且呢種做法,只係將人分割出去,正正違反左教會係家呢個諗法。

區祥江博士其實都無乜講到有乜出路,只係強調可唔可以embraceD,例如佢話去到一D教會,職青團契入面,有人結婚後,仍然願意留返係職青,唔想升團,而令到職青個成份,有結緍有未結婚,大家相處仍然好融洽。

不過我又想話,呢種團契模式,相信要天時地利人和,加埋各方努力先得。一黎,未婚同結婚有好多野唔同,大家諗法唔同,關注好唔同,特別係有小朋友之後,佢地一坐埋就講湊仔經,你估我又好想坐係到聽?想搭句咀又隨時比人整一句:「你未有小朋友你唔明架喇~~~~~~!」

老老豆豆,我都唔係未試過自己走去已婚團契聚會,因為我班frd全部結晒婚,不過真係唔work,當中果種格格不入,唔會因為你同班人frd而解決得到。

又調轉講,普遍教會都係以家庭為核心,會投放極大資源入去維持夫婦同親子活動,一班夫婦,又願唔願意咁樣同一班loser分享資源呢?呢種涉及成間教會牧養觀念嘅轉變,一個處理唔好,粉身碎骨都似。

所以係Q&A時間,李博士又講左另一套模式出黎。結婚未婚其實都只係一種劃分,呢個世界,仲有好多不同類型的劃分,譬如有野做同無野做,鍾意打籃球定踢足球,係龍友定行山友,呢一D野,係毋須用已婚未婚黎做劃分。係咪可以利用其他小組,令到大家唔駛去理結唔結婚呢個問題,結唔結婚都可以一齊去踢波,一樣可以識到唔到朋友,一樣可以受到牧養,從而減輕結構性問題

講起Q&A,有個女傳道問左個幾尖銳嘅問題,甚我覺得係對教會黎講有D控訴。佢話到好多人無結婚,結果照顧年老父母嘅責任,就落左係佢地身上。但教會強調果種家庭價值,簡單黎講,就係六個一啦教會果種家庭觀其實係過份狹窄,就係自己結得成婚,再生養眾多,好似將呢D人排除左出去,,而原生家庭嘅問題,比獨身問題更加受人忽略。

不過好可惜,因時間關係,兩位講者無時間答。

3 則留言:

  1. 區博士所言的 embrace, 教會架構的配合只是一個平台吧..

    另一個關注點, 亦希望不論單身或伉儷信徒, 大家都不單達到"三高" 中的"靈命高", 亦可保持擴闊視野, 係生活上達到"趣味高", 如是者, mixed 齡牧養才有意思及 sustainable 吧.

    回覆刪除
    回覆
    1. 但這種embrace,若缺乏架構及平台,是非常難以實行的,即mixed齡牧養也真的是mixed才可,若團契內只有少數已婚or未婚,成件事好難搞。

      刪除
  2. Yap! 咁又係! 唔係個個好似你咁有 guts 單拖參加伉儷團聚會 (friend 都係咁話). 勁呀! ;)

    回覆刪除