警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2023年10月5日 星期四

從教會引用但以理書作職場典範看但以理書作為職場典範的問題

 

寫完大衛與烏利亞,諗諗不如索性寫下但以理呢個職場見證問題係乜。

大部份講但以理「職場見證」,圍繞住四個挑戰:王的膳食、解夢、拜金像、不能祈禱。

第一個挑戰係不用王的膳食,呢點無大問題。

第二個挑戰係要為尼布甲尼撒解夢,而尼布甲尼撒的條件係,我唔講出夢境係乜,你要話比我聽發咗咩夢,並且解夢。因為尼布甲尼撒心知,只要將夢境講出黎,班術士就會跟據內容順藤摸瓜,吹到似層層。但以理知道後,要求寬限幾日,而解決方法係開掛,上帝用神蹟異象顯明給但以理。

如果以現代職場的術語黎解釋以上故事的話,係「個客/老闆唔知自己想要乜但要你滿足到佢」,見到呢句野,大家係咪好有既視感,勾起好多回憶。分別係,我夜晚訓覺無神蹟啟示,但一樣要做成單生意湊掂個客/老闆,咁我係咪仲勁過但以理?

第三個挑戰,係迦勒底人「誣告」但以理三個朋友。首先我地還原下一件事,尼布甲尼撒造咗一個金像,下令音樂一起,所有人要跪拜金像,但以理的三個朋友無跟從命令,迦勒底人向尼布甲尼撒揭發事件。

請問以上邊一part係「誣告」?

剛好相反,迦勒底人句句屬實,發現有人違命所以立刻報告,在這件事上迦勒底人的角色,難以講成係包藏禍心,有心陷害。因為古代不少地方均有「知情不報同罪」的做法,迦勒底人並無道義要包庇但以理的朋友。

而且但以理之友當時已經係高官,事前無可能唔知尼布甲尼撒要搞呢壇大龍鳳,點解唔係命令判佈之前,向王進諫,反而事後抗命?係呢一層上,佢地已經有失職之嫌,以及陷王於殺大臣的不義之中。再講,你地幾條友就「即或不然」啫,抬你地入火窯幾個軍士完全係無辜,無啦啦因為你地「即或不然」而被燒死,三友良心會否過意唔去?

第四個挑戰,大流士立了一百二十個總督,又立了三個首長,因為但以理工作能力出色,大流士想升佢做總督之首,結果惹來其他人眼紅,要設計陷害他。

可以先係到停一停,假如,有一百一十九個人,同時反對一個人的話,你會覺得是一百一十九個人全都錯了,只有一個人那邊是對的,還是會認為,一個人那邊可能也有做錯?

側面來看,但以理與同袍的關係可能十分差,在上位的過程中,樹敵太多,以致朝中完全沒有朋友,個個希望置你於死地,下屬聯同作反,在管理一環已屬失職,而但以理在事前亦毫無警覺,先主動修補關係。同第三個挑戰一樣,為何但以理作為三總長之一,整個過程好像完全不知情一樣,事後又硬槓上去,令自己的上司難堪,整件事上很難說但以理的做法是明智。

而四個挑戰中,有三個最後以神蹟解決,敢問讀者們,你在職場捱生捱死時,經歷過幾多次神蹟?你地經歷神蹟多,定係地獄多?但以理書的職場教訓,是不是在告訴我們,最緊要是「上面有人(神)」?

寫完一大段野想講乜呢。其實我係想示範端木皚文章果句,「我靠著那加給我力量的,凡事都能創作」,只要先定立框架,然後抽離背景、脈落,攪碎經文重新編排解釋,要得出完全相反的結論並不是難事。

4 則留言:

  1. 「我靠著那加給我力量的,凡事都能創作」
    呢句太妙

    回覆刪除
  2. 按需要解經基本上已經成為教會指定動作,從會眾到最高層無一不是;先前都講過,睇某人唔順眼就馬上段章取義黎插人,自己斷正就大家都係罪人,無錢就將十分一全然送入倉庫使我家有糧,大部份都係先有自己見解後係聖經搵SUPPORT,就算曲解都要證明自己啱

    回覆刪除
  3. 曹操帶幾十萬兵要打孫權,戰前叫佢投降
    孫權成班部下有人主戰有人主降
    魯肅話曹操就算吸收左你既勢力,部下好大可能留低繼續做官,所以佢地唔介意投降,但你一定冇運行,發配邊疆唔斬頭算好彩

    但以理轉工都符合魯肅既分析

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔清楚係猶太文化入面,對但以理呢種貳臣的睇法係點

      刪除