警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年6月23日 星期五

教會改革改乜春

我對教會未來睇得好灰。
曾經一個場合聽過郭偉聯博士講過,係,大家意識到而家教會好有問題,特別雨傘革命之後,有唔少人不斷咁嘗試搵出路,但係到目前為止,無人能夠創造到一套模式,可以同傳統福音派分庭抗禮,吸引到信徒,無辦法形成一股力量去推動所謂改革。

現時教會的當權者,口中話就話要放權,要比新一代上位,薪火相傳,實際做緊乜,大家有眼見,好似某名牧妻承夫業,或者好似梁家麟院長講到出口,話到唔明會提供資源比下一代去革自己的命,有本事就自己爭取,革上一代條命,只係佢地比較誠實唔怕事爆響口做出黎,私底有幾多教牧會咁諗真係心照。所以好似胡牧篇新文章咁講,期待教會上一代與時並進,下放權力比下一代上位,恐怕比期待支爆更加渺茫。

建道通訊第79期


即使所上一代肯放權,比機會年青人,但年青人見到教會腐敗到呢種地埗,佢地亦根本唔想進入同一個體制入面,受呢班老鬼制肘,奮鬥二三十年,等班老鬼死得七七八八然後先上到位,掌握權力去改革。
年青人睇到自己無能力同班老鬼爭權,消極對抗以求「攬炒」,你唔比我上位無問題,我亦唔打算上位,無人承繼你壇事工就要執,幾十年心血化為烏有。你今日十億擴堂好巴閉,只要我第日唔奉獻幫你供樓,終有一日變銀主盤,時間永遠企係年青人果一邊。年青人係無大規模出走,背後原因只係無更好的地方去,消極地留係原位。咁樣唔係危言聳聽,大使命中心係教會界算出名,最後要搞到光榮結業,未來有所謂五六十後的退休潮,只會越多呢D事工後繼無人而執笠。
過去呢一代人,經常將教會事工視為個人事業,不退不休,退而不休,至死方休,極少肯主動退落黎,以致於完全沒有培養接班人的想法,就算有人肯承擔,往往都比佢地嫌三嫌四,覺得「一代不如一代」,其他人唔及自己愛主、刻苦、謙卑、順服,無能力亦無資格繼承佢地開創的江山。經常做到年紀咁上下,百病纏身,無得唔退的情況下先會諗接班人,但臨急臨忙邊個肯捱義氣頂上呢,一旦開創者退落黎,事工便無以為繼,執笠收場。
加上整個時代的風氣,「無大台」、「XX不代表我」,大家係極為抗拒「宏大敍事」、「被代表」,就算有人諗到條絕世好橋可以推動到現時教會改革,大家亦未必願意服膺其下一齊做。最終結果,只係原有的教會逐漸流失信徒,以致日漸消亡。
以我自己體會,以堂會為主的教會文化,恐怕已經走到盡頭,當然唔會所有堂會執笠,幾間龍頭教會,特別係順服掌權者果班相信依然經營有道,但係未來只會越黎越多人頂唔順走出黎。教會未來的面向,會碎片化、多元、小眾、缺乏組織,除了少部份的基礎教義外,再難有一個共同使命,要求所有人放低自己去遵守。
我未來對教會的想像其實係咁:星期日起身,打開電腦開個youtube直播,戴個VR眼鏡,即時可以同全世界唔同人一齊崇拜。團契即係whatsapp/FB group chat,有事上去交代,想約人出黎,去茶仔又好Starbucks又好,消磨一個下午。仲上主日學?我開個ted talk隨時搵到世界最頂尖的聖經專家講聖經。
到最後,咁樣係咪就係改革咗教會,破除以往一D牢不可破的觀念,然後形成一種前所未有的模式。日後教會就算改革,出現的情況,唔會再好似以前咁,大公教會vs新教,基要派vs福音派,而係有形vs無形,堂會建築物vs網絡。
希望自己有夠長命睇到呢一日。


沒有留言:

張貼留言