警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2018年4月21日 星期六

婚姻這回事--思道平台活動後感



TL:DR 唉我未結婚我唔明架喇

尋晚去完思道的活動講婚姻,可以話大開眼界,由十分保守(六個一支持者)到十分前衛(讚成同婚)的想法都有,大家發言十分湧躍。

婚姻係神聖,但婚姻制度是否神聖的呢?



我並不完全反對教會推行六個一的價值,但同時好明白,六個一,只係人類歷史中芸芸婚姻制度中其中一個,唔依從,係咪就係無價值呢?眾所周知,中國的摩梭族如今依然係走婚制的母系社會,作為一個都市生活的現代基督徒,又有無資格話佢地淫亂呢?

正如教育好重要,但係咪等於要維護現有的教育制度呢?等於要堅持去考TSA呢,有人處身於現有教育制度之外去追求學問,是否需要大力鞭撻呢。咩先係婚姻嘅真諦?

前排睇《教堂經濟學》,講到昔日教會介入婚姻,主要的原因係收費,亦同時係一種權力的彰顯,邊個唔聽話,婚都唔比你結,呢樣野,現代教會依然有遺風,信徒與未信的人拍拖結婚,唔少會面對教會紀律。

BTW,今次唔係講信與不信,講返婚姻個問題。

教會內經常將性解放、同運講成洪水猛獸,衝擊婚姻制度,道德淪亡。但婚姻制度的崩潰,其實遠早於同運,或更早期的性解放運動,而係始於工業革命後的現代化過程。以往農業社會,人類最細的單位,唔係家庭,而係宗族,結婚從來唔係兩個人嘅事,而係兩個家族嘅事。當時結婚,搵個媒人拉線,係祠堂拜堂,請鄉親父老食餐飯就係。而當時D人,亦係世世代代係同一條村,唔會離鄉別井。宗族、鄉里就係婚姻的見證人,有維護婚姻的力量。

但世界現代化之後,人口流動性大增,好多人脫離農村走去城市謀生,核心家庭出現,缺乏鄉里宗族的見證同守護。咁樣的話,你點知一個人結咗婚未?而工業化後女性可以出黎社會工作,取得更大自主權,亦脫離父母之命、媒酌之言,追求自由戀愛。去到呢一刻,公權力先開始有需要介入,去確立婚姻制度,而政府要處理亦只係一D技術性問題(遺產承繼、稅務等),而從來唔會接觸或解釋婚姻的本質。

而我覺得,呢一點正正係近年教會的盲點,將婚姻,同維持婚姻的制度混為一談,並以維持制度不變,作為維護婚姻的主要手段。但問題在於,制度點都會因應環境而轉變,教會最後只會打一場losing battle,滿足一下自己殉道慾望。

即使唔改變六個一的制度,事實上關於婚姻的內涵都一直在變。現代人(甚至教會)推崇果種由浪漫之愛,兩情相悅,然後盟誓一生的婚姻,出現的時間實際非常短。我以前提過王明道的愛情,而家睇返簡直匪夷所思。

個故事係咁,王明道某次去某家教會講道,咁啱個身為司琴的牧師太太有事黎唔到,叫咗佢個女上去彈,王明道就咁一見鐘情。返去祈個靚禱,打聽對方生活細節睇下係咪愛主基督徒,搵一個稍為年長的姊妹咨詢過,一個月之後就向對方提親,而對方竟然應承咗,但因為當時女方年紀太細,得十六歲,所以婚事推延到十八歲先。

用現代術語講一次,就係有件宅男睇中個女神,然後自己腦補所有細節,係未約會過的情況下,就話要娶人。

我唔夠膽取笑王明道,但今日教會如果有人咁樣拖都未拍就憑一次見面就結婚,傳道人會唔會阻止呢。

所以真係唔好立亂話咩維護傳統,個傳統無你想像得咁穩固同美好。話維護傳統婚姻價值,卻又唔清楚個傳統係點,當中有咩演變。中國傳統入面,向來係一夫一妻多妾,而納妾的難易度,又與男方的權力成正比,權力越大越容易妻妾成群。與此同時,中國傳統亦容許接受男人去滾,唔少後世稱頌的詩人都係大滾友,唔係邊會得黎杜牧果句「十年一覺楊州夢,贏得青樓薄倖名」,話唔定幾百年後,肥龍、骨精強,會被後世吹奏成當代偉大的文學家。

又講遠咗,咁婚姻係咩回事。

頭先講到婚姻的內涵,唔好講到唐朝咁遠,上一兩代對愛情的追求唔係認真強烈,面對婚姻,更多係滿足傳統的責任,男大當婚,女大當嫁,成家立室,生兒育女,有時候亦只係經濟同盟,佢地無諗咁多咩搵條「蘇眉」(soul mate),但求有個伴,你忍下我,我忍下你咁就一世。所以我地呢一代見證唔少上一代嘅婚姻,好早已經無咩愛情可言,更多係責任,係仔大女大,滿足晒傳統任務後,兩個人無晒感情,形同陌路。

所以去到近代D,大家嘗試拉返高個戀愛的要求,特別係教會之內,關於戀愛的教導有如恆河沙數,睇下對婚姻可唔可以提供到一個長遠D嘅保護,呢個轉變究竟有無用呢,睇住離婚數字節節上昇,我相信都係失敗咗,將婚姻寄望係愛情之上,似乎都係唔穩陣。

教會近年將婚姻推到一個十分神聖、崇高的位置,隨之而來出現兩大問題:第一,無法處理教會內的不婚者,獨身人士係教會無出路。第二,違反商品說明條例,將婚姻宣傳得過度美好,但信徒的婚姻,卻無法有效彰顯出黎。

一貫覺得好可惜係,類似的話題,理應由堂會本身去處理,引導討論,然係群體之中尋找出路,不過,係堂會入面,類似的話題依然係禁忌,一講出口就有煩惱,話就話尊重各人意見,事實上你懂的,從而先會流落民間,由思道平台黎做。

3 則留言:

  1. 就算個別教會有攪什麼"單身事工", 都係攪吓行山BBQ活動, 睇吓你好唔好彩搵到另一半, 而唔係支援單身既信徒亦可以過一個精彩(又或有意義)既人生囉。唉...

    回覆刪除
    回覆
    1. 之前個大長篇寫過,教會搞單身事工,係註定失敗

      刪除
    2. 教会一味教导人,婚姻要从一而终,岂不知道婚姻这件事情不是不反悔就会真的好起来。

      刪除