警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年3月2日 星期四

我未有小朋友我唔明系列(四) ---- 學童自殺


作為一件負面撚,我覺得幾有資格講下學童自殺這個問題。


係九十年代,曾經出現過一波學童自殺潮,風風火火搞完一輪後,又無咗件事。大致上整個社會都係歸咎學童抗壓力弱,好少真係去觸及到社會背後結構性的問題。

我以為呢一代父母,好多係打機大,以為大家明白打機只係一種娛樂,同人一放工就開著個電視,好似喪屍咁望住個瑩幕幾個鐘無乜分別。相信好多人細個時唔明,點解老豆老母一晚對住個螢幕成五六個鐘頭,被動咁接收資訊,睇埋TVB d廢劇,佢地完全唔覺得有問題,而自己只不過打幾個鐘頭機,係對住個螢幕,仲有得互動,又多姿多彩,但老豆老母見你一拎起個手制又要打又要殺。

一個人要去到考慮自殺,必定經過長時間的精神壓逼同折磨,認定死是惟一出路。若一個人未去到呢種絕路,係好難明一個會尋死嘅人會點諗野。

「死係解決唔到問題!」

一個想死嘅人,就係唔想去解決面對緊嘅問題嘛,呢d講法,只係叫人「唔好諗一隻粉紅色大象」,反而提醒咗佢有好多問題解決唔到。

「你有無諗過你父母,你死咗佢地會好傷心。」

家陣係我傷心到想死,無人關心我不得止,仲要我去理其他人開唔開心?聽完更加想死。

好似黃子華係《冇炭用》入面咁講

政府唔可以講生命係冇TAKE 2 喇,因為自殺既人就係諗生命冇TAKE 2,所以先會去自殺。係呢D自殺既人心目中,生命既過程就好似食屎咁,早午晚三餐都係屎,好難頂咁食完早餐,又輪到午餐,仲有下午茶同宵夜等緊你。要同D人講唔好自殺,我地就要同自殺既人講,生命係有TAKE 2 架﹗你以為你自殺左就可以唔洗食?你之後就會係彌敦道個公廁裡面出世,三歲之前都要自己搵食。

我唔係專業輔導人員,我只係想講,同理心好重要,同理心唔係叫你認同佢嘅行為同決定,而係要認同佢當下嘅情緒,如有需要,請向專業人士救助。撒瑪利亞會熱線:23892222。

即使你說我涼薄,我認為學童自殺,父母唔可能係無辜,肯定有相當大部份的責任。只不過中國人社會,人死為大,佢老豆老母突然間變咗做苦主,令到大家好難去探討問題所在,一句:「人都死咗啦」,完,好難去再研究理解點解個小朋友會自殺,無搵到背後原因,所以咪一單跟住一單。

我真係好語重深長咁講一句,如果你個小朋友好沉迷打機的話,唔好立亂貿然制止你個小朋友打機。我地人生好多時候,做好多野都係無無聊聊浪費時間,你諗下自己一年煲幾多套韓劇,用咁多時間,有乜益處可言?你學到韓文咩?我地人生在世,係咪時時刻刻做野要去諗有無益有無著數?目的咪只係為咗減壓,可以係繁重的生活入面舒一口氣,搵一個幻想空間比自己,離開一下現實。做人老豆老母嘅你,若然你自己無辦法一日二十四小時維持戰鬥格去學習,做有用嘅野,或者咁做自己都唔開心時,你要求個十幾歲小朋友,做每一件事要有益處,對成績好,第日升學有用,「我咁做都係為你好」,「勤有功,戲無益」,你會唔會痴鳩撚柒線咗少少呢。

青少年的情緒管理未臻至完善,打機好可能係佢脫離現實痛苦惟一方法,打機果幾個鐘入面,好可能係佢人生中惟一覺得開心無壓力嘅時間,你突然連呢度門都要閂埋的話,你連佢惟一覺得開心嘅事都唔比做,後果係估計得到。打機除咗可以提供娛樂,背後好多時可以提供到一種簡單嘅成就感,係現實遭到挫敗時,可以有一個空間比人抖一抖。一個人如果沉迷打機搞到生活出問題,好多時係佢生命本身已經分崩離析,先會隨便搵樣野寄托下。沉迷打機只係病徵,唔係病因,你去搞個病徵唔會解決到問題,反而產生更多問題,到時後悔莫及。

做人父母,你寧願個仔打下機成績差D,日後有仔送終,定唔比佢打機然後去自殺呢。我咁問,好多人梗係答前者啦,有乜緊要過生命,但好多父母偏偏選擇做後者,寧願逼死個仔女。做人父母,你只要稍微退開少少自然會明,人生之中,邊樣重要邊樣唔重要,只不過好多父母當局者迷,又覺得自己係全世界最明白自己仔女,同最肯付出為佢地好,唔願意聽人意見。

好多人講咩天下無不是之父母,咩「咁做都係為你好,第日你就明」,但以我所見,好多為人父母自私到不得了,生個仔女出黎,供書教學好似投資咁,望日後有回復,仲要本少利大。

我突然覺得吳克儉,至少係學童自殺呢單野上,真係冤枉。  

3 則留言:

  1. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  2. 做人父母,你寧願個仔打下機成績差D,日後有仔送終,定唔比佢打機然後去自殺呢。我咁問,好多人梗係答前者啦,有乜緊要過生命,但好多父母偏偏選擇做後者,寧願逼死個仔女。

    因為人人都以為世事好理想,可以想點就點。自殺只係少數人,輪唔到我個仔既

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿爸阿媽永遠以為自己最清楚個仔諗乜

      刪除