警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年3月7日 星期二

我未有小朋友我唔明系列(五) 之 行館

作為一個偽文青毒撚,平常活動之一就係行館;科學館/太空館/歷史博物館/動物園等等,當有特別展覽時,通常儘量抽時間去。多年來我為意到一個普遍現象,香港大部份父母,以我觀察計有接近八到九成,係會將展覽場地當作兒童遊樂場,比小朋友放電用,而小朋友去到亦一如甩繩馬騮一樣,玩到嘈喧巴閉。

個展覽講緊乜,有乜科學/歷史/文化背景同知識,唔好話個小朋友自己唔識,我好肯定咁講大部份父母唔會識,父母嘅科學/文化/歷史素質非常差,無辦法將展品的特點告訴小朋友,自己唔識,更加唔識教比小朋友。

例如係科學館有個展品,講最速降線問題,個展品講緊一樣野,雖然兩點最近距離係直線,但若果加上重力的話,受加速度影響,個波經過距離較長嘅曲線卻可以較快到底。

呢個係物理學示範



咁我見到D乜,個小朋友不停咁拎個波係頂瀡個波落去,落到底,又拎返上去,從無試過兩個波一齊瀡,睇下邊個快D,係佢眼中,呢個只係一個瀡波玩具。難得佢老豆老母企正係隔離,展板又唔睇下,又唔解釋係乜黎,仲好開心咁拎部電話係咁影。

科學館有另一個展品叫「飄移的瀑布」,利用馬車輪效應(或稱閃頻效應 )制造錯覺,令人以為D水珠好似跳舞咁識上下郁。

去片

http://v.youku.com/v_show/id_XMTQzODczMjg4OA==.html

有次去睇時,有個小朋友睇到好驚奇,吳若希上身狂問個老豆「點解嘅?點解嘅?點解會咁嘅?」個老豆自己唔識又唔睇展板,同個細路講:「下面有風吹返d水上去。」

我係咪好叻走出黎認屎認屁呢,NO,我只係比佢地花多幾分鐘時間去睇一睇隔離雞乸咁大隻嘅展板,上面D資料,只要你讀過中學應該睇得明,順手google一下,大約會知件展品做乜。

又有一次去動植物公園,個細路見到D動物好興奮,係咪叫個老母過黎睇:「媽咪,媽咪,呢隻咩黎架。」叫得幾叫,個老母發惡:「你見唔見到我同姨姨傾緊傾架,你自己睇啦,唔好嘈住我地!」

你帶個小朋友去動植物公園,原來唔係親子活動,亦唔係想比佢咩親近大自然,係為咗趁住個細路放電期間,方便自己同朋友傾偈?

呢D唔係我一竹篙打一船人,而係長年觀察,次次去親梗有一堆父母細路係咁,無辦法理解佢地去黎做乜,去當遊樂場,點解唔直接去遊樂場玩呢?

我唯一一次例外,都係動植物公園,見到一對外國人父母,帶住兩個女,望落大果個八九歲到,細果個五六歲到,去到每一款動物籠前,第一時間行埋個展示牌到,老豆老母好細心咁講解,兩個小朋友又好留心咁聽。兩個小朋友各自有一本畫簿,一邊聽一邊抄筆記,之後企係個籠邊開始寫生,畫返D動物。兩個小朋友一大一小,睇得佢地好enjoy呢種互動,睇到我嘆為觀止。

係咪外國月亮特別圓呢,我唔敢講,不過係香港,除咗學校帶隊比埋工作紙果D活動,我真係從未見過有小朋友去到呢D地方,會自動自覺咁抄筆記。

我真係好想同D老豆老母講,要學野唔一定係學校同補習班,身邊大把呢D咁嘅機會,不過可惜係,好多老豆老母自己廿幾三十幾歲已經無晒好奇心去探索,正如黃子華咁講「預咗架啦~~好出奇呀!」去呢D場所只係當成遊樂場,比小朋友放電用,比自己同朋友傾偈吹水,又點引導到自己個小朋友去自我學習,去探索呢個世界呢。

唉,我未有小朋友我唔明架喇。

沒有留言:

張貼留言