警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年2月10日 星期五

我未有小朋友我唔明系列(二) 之 食飯喊


據我非正式統計,出去食飯時,十次大約有七次,同場會有細路仔喊,發脾氣,大吵大鬧,有時個老豆老母係唔會理,由佢喊。好多時更加係,我食餐飯食幾耐,條靚仔靚妹有本事喊足咁耐。


由於演化影響,成年人對細路喊聲係特別敏感同覺得煩厭,因為如果我地對細路喊聲無特別感覺,咁佢地喊死我地都唔會理,會影響我地培育下一代,延續生命。我唔記得睇過邊齣Discovery講到,六十分貝嘅細路喊聲,騷擾程度係等同一百分貝嘅掘路聲。你食緊飯有枝風炮係你隔離鋤緊地,你咩感想。

我好好奇,所以觀察咗好耐,D細路仔喊,好多時有一個原因,就係比大人質佢地食野。呢件事,我真係留意咗好多年,去咁多次去外地旅行,只係見過東亞地區呢一邊嘅父母,有餵小朋友嘅習慣,無論係歐美澳紐,D父母唔多會主動餵細路食飯。只要個細路坐得起身,識得伸手拎或者用餐具將野食放入自己個口到,父母只會擺底件食物係佢面前,等佢自己搞掂。我親眼見過一對西人父母,食飯時擺咗件蛋榚係個細路面前,個細路最多歲幾,轉身自己食飯吹水,件小朋友拎起係蛋榚玩,鍊爛晒搞到天一半地一半,無乜幾多放到入口食。差唔多一個鐘頭後,對父母自己食完,拎濕紙巾出黎,幫個仔清理完就鬆人,完全無理過個仔有無食到野。
 
情形就好似呢條片咁,我真係無乜見過有華人家長容許個小朋友食野食到咁。



我睇完嘖嘖稱奇,然後周圍咁去問身邊有小朋友嘅家長點睇,咁又果一句:「你未有小朋友你唔明架喇。」擔心個仔餓親食唔飽,所以一定要餵,之但係,點解D西人個個咁食法食到肥屍大隻,精靈聰明,你又要監又要餵又要質,個仔就奀挑鬼命,亂發脾氣黑人憎。

華人呢邊咪咁囉。




 



講遠咗,一陣我先返兜講返食飯呢個問題,講返喊。我由於真係太好奇,特登走上網搵D育兒資訊睇,睇下其實係點教D父母去處理小朋友發脾氣大吵大鬧。睇完之後,我發覺呢D育兒資訊,真係山頭林立,莫衷一是,不過大概可以歸納成三大派。

第一派,廿四孝派。當小朋友一哭鬧,老豆老母要將專注力放返係小朋友身上,等佢覺得安全,父母係到唔駛驚。

第二派,緩衝派。當小朋友發脾氣時,靜候十至十五分鐘,等佢情緒過咗先去安撫佢,係佢喊緊時叫佢唔好喊,係無補於事。

第三派,仆街派。當小朋友發脾氣時,千祈唔好理佢,由佢喊,以免小朋友用發脾氣作為控制父母嘅手段,父母要等佢乖先理佢,等佢明白原來乖先會得到父母關注。

點解叫仆街派?嘈住人食飯仲唔仆街呀。

我睇完呢堆資料之後,發現一個盲點,好多將小朋友發脾氣,簡單睇成係父母同仔女之間嘅問題,無考慮到小朋友亂發脾氣,有可能係公共空間發生,係一件關於眾人嘅事。食餐飯都算,當時運低食快D走人就算,有時入到戲院撞到仆街派真係欲哭無淚。

咁結果,父母無論用咩方法去教仔時往往傍若無人,天下之大,唯吾仔女之知,所有人要包容忍耐,個阿媽咁辛苦咇仔出黎,又要花四百萬養大佢,你唔體諒正一仆街冚家產法西斯新納粹。

「你未有小朋友你唔明,細路仔發脾氣唔係背脊有個制可以啪熄佢。」
「你有小朋友你應該明,細路仔發脾氣唔係背脊有個制可以啪熄佢。」

呢個邏輯,簡直勁過黃興桂果句:「十二碼,一係入,一係唔入。」

有D父母自己脾氣唔好,見過細路仔發脾氣喊,用比個仔大三倍嘅聲線,去喝止個仔唔好亂發脾氣。「你仲喊!你仲喊!你知唔知會騷擾到人架!」個仔一驚之下喊得仲大聲,佢再用大三倍嘅聲線喝止佢。大佬,最騷擾咪你把聲囉,我係想有餐安樂茶飯啫,比個面好唔好,你有壓力,我有壓力。

要定時定候食飯,只係人類文化規矩,慢慢變成條件反射,到時到候就肚餓,本身無乜生物學意義。譬如,係去到十九世紀工業化之後,大家先開始流行食中午飯。以前農業社會,個生活習慣好唔同,只會食早晚兩餐,有錢人唔駛落田係中間食個tea咁。一個人餓就食,唔餓就唔食,好味就食,唔好味就唔食,唔知硬係比班父母搞到咁複雜,又要餵又要質。

賈德‧戴蒙係佢本《昨日世界》記載住一個經歷,有一次佢到新畿內亞做研究,誤算路程,結果到達目的地時,已經錯過晚飯時間,又由於長途跋涉,佢餓到癲想搵野食,但同行班腳伕一D無受影響。戴蒙好奇問佢地乜唔覺得肚餓咩,班腳伕答,等第二朝再食過咪一樣。後來佢發現當地人,係無定時食飯呢個概念,因為食物得來不易,無雪櫃大部份食物亦無法長期儲存,搵到有野食時候,例如打到隻野豬,就食晒兼儘量食到飽,搵唔夠野食時,一兩日唔食亦唔係問題。一日三餐只係都市人習慣,以切合我地生活模式,無乜特別原因可言。都市人成日話食無定時引起腸胃病,事實剛好相反,係因為我地食得太定時,令到腸胃失去彈性,食少一餐就呱呱叫。全世界所有動物,都無定時食飯呢個做法,搵到就食到反肚為止,搵唔到就要捱餓。

返去講返食飯個問題,我見好多父母一到食飯時,就拎住個飯碗捉雞咁捉,跟住個小朋友走黎走去,個仔食唔到幾啖飯,自己又食唔到幾啖,知唔知點解?雖然我未有小朋友,但用簡單邏輯已經可以推論到,唔駛特登生個仔出黎,我而家就話比你聽呢個震驚十三億人嘅真相!

背後原因好簡單,因為每一次食飯,你要個小朋友坐定定,整污糟咗件衫又鬧佢,野食跌咗又鬧佢,明明飽又質佢食野,每一餐飯你係話緊比佢聽,食飯係一件苦差,無得玩又比老豆老母鬧,唔想食仲要比人質,係好痛苦嘅一件事,佢梗係盡一切力量反抗你啦,你越餵佢越走!但你睇下D西人,任得個小朋友係餐枱到玩,唔理佢,對小朋友黎講,食飯係一場遊戲!食飯就係玩!有得玩又有得食,又夠新奇刺激,成三樣咁多,佢地自自然然鍾意坐定定食飯,自己培養到習慣。

呢D野,講到底咪又係華人人父母迷信紀律同規矩,以為個小朋友,越聽父母話越乖,尤其可以遵守一D唔合本性嘅指令,先係好,先係勁,先有得同人比較,「乜你個囡三歲仲未識渣筷子呀,你睇下我地晴晴(女)/軒軒(男),兩歲幾識得自己坐好食飯架」,壓抑一個人嘅本性,唔信個小朋友自己可以處理得到,亦唔俾佢自己嘗試同摸索。華人文化入面,飯枱上仲有好多禁忌,呢樣唔得果樣唔得,拎食物黎玩更加係大忌。試問個小朋友得幾歲,邊記到咁多規矩?

我見而家好多,大到成五六歲仍然要餵,唔餵唔食,餵又唔食,自己餵唔掂,搵工人去餵。一個人饑而後食,渴而後飲,本身係天性黎,比你班父母搞到可以逆天而行,真係寫個服字比你地。仲好意思成日話其他人,開口埋口咩「你未有小朋友你唔明」,只不過你地當局者迷,又以為生過仔大晒,以為天下間最理解個仔女就係自己,咩意見都聽唔入耳,我行過一睇就知個仔女憎到你裂開啦,仲懵性性。

「佢飽唔飽我做佢老母點會唔知呀,你知得多個我,你係咪飽呀,你係咪飽呀,你飽咪講囉,飽咪唔好食囉,媽咪咁好心機煮咁多野比你,你食少少就話飽,你飽下話,你話飽我即刻倒晒落垃圾桶。」

唉,我未有小朋友我唔明架喇。

3 則留言:

  1. 你未有小朋友,咁你明唔明點解教會祟拜會有細路叫喊而佢老豆老母又唔帶佢出來架呢? 係因為尊重叫喊係細路嘅本能反應, 定係??

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉,我未有小朋友我唔明架喇。

      下次再寫崇拜有細路喊呢個問題。

      刪除
    2. 如果係公眾地方,應以公眾秩序為優先考慮

      刪除