警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年2月7日 星期二

我未有小朋友我唔明系列(一)之學樂器

我未有小朋友我唔明系列(一)之學樂器

前言 

先旨聲明,呢個系列唔一定同信仰有關,不過無論係生活上定係教會入面,近年同d為人父母嘅傾偈,三句唔埋就有一句係:「你未有小朋友你唔明架喇。」係教會入面,結咗婚生埋仔,直頭可以話大X晒,教會所有program都要就佢地。正如經上記著說:「父母說,要有Awana,就有Awana,父母看Awana是好的。」我只想從一個局外人嘅角度,寫返我地呢邊嘅故事同睇法,講到明,係負能量爆燈架喇,屬牛屬豬以及正能量者請迴避。

正文

我覺得,呢三單料,要疊埋一齊睇先有意思。

第一單(傳送門)

第二單

 第三單

香港好多父母會逼小朋友學樂器,原因有好多,例如,做好個profile博入名校、陶冶性情、表演比親戚朋友睇、教琴可以搵好多錢。更聽過一個講法係話,比佢學運動最多玩到三十幾四十歲,學音樂可以玩足一世,又可以自己玩,唔駛好似踢波打籃球咁要湊腳。

但好多父母無諗過一個問題,就係,你小朋友鍾唔鍾意音樂先?甚至係,作為父母,你懂唔懂音樂,你鍾唔鍾意音樂?假如你唔識,如何欣賞自己嘅仔女彈得好唔好?

我細個都比老母逼過去學拯溺,原因唔係強身健體,拯救生命,原因只係做救生員當年好好搵(90年代中,做暑期工可以月入過萬),比佢逼去考個銅章然後去搵錢。結果點?個銅章三年夠期後我就無再續,三年係泳池做又做得唔開心,因為暑假無得去玩,賺到錢又大部份比左老母。呢十年黎落水次數十隻手指數得晒,原因係乜?好簡單啫,遊水都唔係我興趣(當然打工都唔係),我鍾意閱讀同寫作,無人逼無人理,我自己點都會抽到時間睇書。

D老豆老母會同你講:「你而家唔明,大過咗之後就會明,咁做係為你好。」到我大個之後就真係明,明白好多老豆老母係只係人一個,會犯錯,唔一定啱晒,好多所謂「為你好」,只係佢地鍾意,而無理過個小朋友係咪鍾意係咪對個小朋好。逼一個人花十幾年時間去做一係自己無興趣兼唔鍾意嘅事,仲成日比父母鬧做得唔夠好,阿隔離屋小明快你成年考到八級,對個人有咩好?唔少父母更加係好自私,瘋狂宰制剝削自己小朋友,逼佢地完成自己無法完成嘅夢想。自細窮,無機會學鋼琴,大個咗有條件,唔係自己去學,而係逼個小朋友去學,犧牲佢童年補償返自己童年。

呀老母呀老母,你如果細個有諗過去學琴又無機會,唔好投射落你小朋友身上,放過佢啦,佢無辜架,你想咪自己去學囉,你大人大姐邊有人阻到你呀。

而更加奇怪係,小朋友自己有天份又有興趣,會自發練習果D,好多老豆老母又以為玩玩下,不務正業,浪費時間。你試下諗,你自細到大果堆同學入面,梗有一兩個人手畫好得,成本書只要有空白位置,都比佢畫晒公仔。但你又從來無見佢老豆老母比錢佢去學畫畫學藝術,接受正統訓練,佢D興趣同天份,只係留於將本書空白位置填滿,無再受到栽培同發揮。

你想學,佢未必比,你唔想學,佢逼你學。

結果,我身邊好多細個比老母(其實呢D野老豆好少會理)逼學樂器嘅朋友,係中學時甚至拎過唔少奬,到大學畢業,父母再無法控制後,十幾二十年再無掂過音樂。

唔知點解,華人社會好多老豆老母雖然而家唔會再打仔,但依然深信「捧下出孝兒」呢D道理,認為要透過唔合理嘅強逼同磨練,先以為可以陪養出紀律同服從,係一D無傷大雅嘅決定上,一定要小朋友跟自己意思,否則係唔聽話唔乖唔孝順。好多老豆老母有一個諗法,就係小朋友唔識為自己打算,哪怕果位「小朋友」已經係十五六歲嘅少年人,以為如果比佢自由選擇,佢一定會揀埋D無謂野浪費時間,所以一定要用強逼嘅手法,逼佢揀我地覺得正確嘅事。我地從來唔信一個人會係天份同興趣驅使下,搵到自己出路,對於小朋友自然發生嘅興趣,不單不加以裁培,仲要消滅係萌芽階段,以免令到小朋友自己想點就點,唔聽話。而佢地,尤其係老母,又成日認為天下間得自己最理解同認識自己仔女,對其他意見「我唔聽,我唔知,我唔理」。

「你講!你係咪好唔鍾意彈琴!你係咪好唔鍾意練琴!你係咪好唔鍾意考琴試!你一句話唔鍾意我即刻唔駛你練,即刻揼咗個琴!你講吖!你講吖!你講呀嘛,我而家就聽你講,你講吖!你講吖!你做乜唔出聲呀。佢點會唔鍾意呀,佢鍾意D咩唔鍾意D咩我做佢老母唔清楚得過你!」

調返轉又諗,作為仔女,係你成長期間,有邊一日會認為天下間最認識同理解自己嘅人,係你老母呢。

而最悲劇係,個仔女自細比人逼去學音樂,點知真係培養到興趣出黎,花好多時間去練去參加比賽。呢個時候老母就會變面,認為練樂器影響學業,「與趣嘅野玩下就好,都係讀書緊要」,夾硬制止佢。更甚者,有D細路大個咗之後,想將音樂作為終身志業,成就夢想。呢個時候,個老豆老母千方百計威逼利誘逼仔女放棄,要佢行返普通人條路,話做音樂係香港搵唔到食,供你讀完大學想你做過有用嘅人,搵多D錢,係做工程師、會計師、律師,而唔係去做樂師,甚至用斷絕關係黎威脅,「你係要玩音樂就唔好認我做老豆」,引起無數爭拗,破壞家庭幸福。

講到底,呢D只係葉公好龍,做老豆老母從來唔會真心相信,一門興趣例如音樂、繪畫、運動,背後真係有意義,可以啟迪心靈,可以成為終身追求嘅目標同理想,佢地只不過要人無我有,人有我又要有,我有時要更好。

早知今日,何必當初。逼到個仔女要跳樓,或者到老時個仔女唔想養你,唔想見你,唔好問點解囉。

唉,我未有小朋友我唔明架喇。

3 則留言:

  1. 今日人需要既唔係正能量係正氣,正論
    你講既野好多都係

    回覆刪除
  2. 未有小朋友唔明正如 你未殺過人就唔明啦 @_@

    回覆刪除