警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2016年7月21日 星期四

半篇讀後感 + 又又又講奉獻


睇緊莊偉忠本《不開會的CEO》,我覺得呢本書係咪應該放去企業管理果到?有無人做過一田,呢位老闆係咪真係講到咁堅,落手落腳去報紙皮,解決前線問題呢?因為我以前曾經係某大企業到打工,個老闆又係曾經出過書話自己點點點,咩人才係公司最重要資產,又話自己點有人情味,打工當然係另一回事。

本書講D野一D都唔深,無乜理論,好多真係常識黎,例如「開會越多效率越低」、「老闆個人再叻都唔及團體叻」、「每個人都有解決問題的能力,只要充份放權同給予空間」。有件事佢仲提醒左好多管理層,係管理學入面提出好多理論同例子,往往只會講好的一面,而忽略執行成本。成間公司行six sigma,無數Run chart、Five why、Fishbone diagram,D伙計花時間去個Power point整到靚一靚比老闆睇,老闆係可以好方便一眼睇晒,但背後成本卻係幾何級數咁上,伙計往往要放低手頭前線工作去預備呢D野,結果係得不償失。正如莊生所講,一間公司最理想係「五個人做十個人野,出八份糧」,充份放權釋放員工能力,好過花時間不斷設立績效制度去管理。

又例如本書又講到一個例子,大部份香港做零售都要跑數,今年目標係10%,你達標的話,下年就只會更高沒有更低,今年超標去到15%,下年目標就係17、18%。聰明的打工仔好快適應遊戲玩法,明明可以為公司賺更多錢,但擔心超標太多,下年更難跑數,比人捽數捽死,僅僅達標就會停手。所以莊生的做法係,每年目標都係3%,減低同事跑數壓力,唔駛擔心比人捽,自自然然更投入工作,有更多創意,上司又唔駛捽數可以專心業務發展,反而每每為公司賺大錢。

又忽發奇想,教會的十一奉獻,係咪可以循呢條思路去。而家教會強調十一奉獻,有能力的人,固然會停係10%唔會奉獻更多,無能力果D,因為佢地日日比人鬧偷左神的供物,咁比3%又係咁鬧,比5%又係咁鬧,索性留返比自己就算啦,橫掂只要唔夠就比人鬧,何必又比錢又受氣。結果好多教會的十一奉獻比率,長期停留係20到30%左右。

背後我地好明白,上帝係唔需要我地供養,只係教會要交租,傳道人要開飯,無論講幾多大道理引幾多段聖經,依然改變唔到呢個實然。反而,用返教會最興講果句,人有罪而唔完美,教會唔完美,世界唔完美,我地應該體察呢份唔完美,而唔應該去要求個個信徒都拎晒十一出黎咁撚完美。

作為教會一份子,係有責任去支持教會運作,但諗深一層,係咪可以將十一奉獻呢個指標解套,下放權力,比大家按自己能力去決定呢。

最後,舉一個親身經歷做回應。

話說曾經係教會教育部成員,每年要幫手編預算請講員,舉辦一D額外的講座同工作坊,由於要比講員費,部份價錢不低,雖芸陪育信徒不應計較,但想收回些少成本,以免過份虧本,所以某些課程會收費。雖然不過一百幾十,但很快出現兩個效應,第一是一收錢就很少人報名,因為教會大部份課程均屬免費,要收費,競爭力就差一截。第二,是連一百幾十也有人賴賬不交,多次催款亦不了了次,而且擔心有心報讀但經濟困難的會友因此卻步,又要提供津貼。背後的行政成本,高不可攀,非區區一個部門搞得掂。最後集體決定,以後所有課程全部免費,只會在結束時傳奉獻袋,豐儉由人。結果,頗喜出望外,大部份的課程最後的奉獻收入,都比我們的收費課程還要高。無他,只要課程內容對大家有幫助,可以令人滿載而歸,大家是完全不介意付出,多多益善,少少無拘,先為人設想,別人也會盡力回報。

係,呢個做法睇落好冒險,但群眾有時又會發揮出驚人威力,教會管理層有無咁嘅信心,放棄十一奉獻的指標,由信徒自己隨心,認為上帝必供應呢?

沒有留言:

張貼留言