警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年1月11日 星期三

宅心仁厚


本來唔想寫,但諗諗下又頂佢唔順,結果都係寫,不過都係果句,我宅心仁厚,唔開佢地名。至於點解本地教會D紀律手冊呀信徒指引呀,本本咁雷同,有時間先研究再寫。


以下係我唔知係邊挖出黎,某教會的紀律文件。



先講十六歲唔比拍拖呢條例。

老老豆豆,如果佢寫明十六歲唔比拍拖,而你又願意遵守返佢教會,周瑜打黃蓋,一個願打一個願捱,如果唔涉及道德同法律,外人無法管得到。但教會開佈道會引人入教時,幾何同時間將成份教會紀律比人睇,話你信主後黎得我地個堂口聚會就要守乜規則。即係黑社會入會時都講明有乜規矩,衰左要三刀六洞。有時候教會仲霸道過黑社會,入咗會先同你講規矩,監人乃後,好多時到人衰咗,長執先拎本教會紀律出黎,有D教會更加係無明文紀律,有乜事就臨時開個紀律委員會,由當中嘅人法落。

年紀太輕思想未成熟,過早談戀愛埋唔到尾容易散,恐怕只係常識,教會、學校同長輩有適當教育同埋同行下,大多數都唔成咩問題,正所謂個少女不多情,那個少年不懷春。但教會永遠更加注重你會唔會做愛,擔心你失身,然後引兩段經文砌成係聖經教導。而更加奇怪係,教會為對抗婚前性行為,擔心拍拖拍得太耐忍唔住,所以近年慢慢開始鼓吹早婚,叫人唔好搞咩愛情長跑,拍得一兩年就好結婚,以解決性衝動。究竟點先可以一邊要求人遲拍拖,而又一邊要求人早婚,只能講句,在人不能,在神凡事都能。

但唔比人係16歲前拍拖,係咪有效阻止佢地搞野呢。根據避孕套生產商杜蕾斯2016一項調查,香港人平均失身年齡係20.2歲。而且有越推越遲之勢,由2005年18.6歲,慢慢升至2016年20.2歲,同教會入面成日講世界道德淪亡,人越黎越敗壞,越黎越淫亂剛好相反。稍用常識推斷,香港人16歲仍要依賴父母,經濟唔獨立,扑野都無錢爆房,去到大學甚至工作以後,有更大自由,先更易出事。如果真係擔心大家婚前失身的話,應該將拍拖年齡定係21歲甚至25歲以後,等佢地性格完全成熟,一拍拖拿拿聲結婚開齋,先比較有保障。

先講帖前4:3,「神的旨意就是要你們成為聖潔,遠避淫行。」

前文後理都無講到呢句係專比青少年人,係對所有信徒的勸戒,亦睇唔到點樣可以引伸到十六歲前唔比拍拖呢樣野到。

提後2:22,「你要逃避少年的私慾,同那清心禱告主的人追求公義、信德、仁愛、和平。」

保羅亦無指出所謂少年的私慾,乃是性慾,而當時提摩太已是年近三十歲的青年人。

隨便截一段聖經出黎就話有聖經根據,無解經無釋經,無前文後理,究竟上帝能唔能創造一間教會,可以唔亂引聖經,用平實的語言清清楚楚去解釋一件事呢?

你引聖經我又引。

「要使你的泉源蒙福,要喜悅你幼年所娶的妻」(箴五 15)

「 他離棄幼年的配偶,忘了神的盟約。」(箴2:17)

「所以當謹守你們的心,誰也不可以詭詐待幼年所娶的妻。」瑪2:15

 聖經唔止一次提到年少時所娶的妻,而古代向來早婚,十三四歳就可以嫁人,我而家話聖經其實係支持14歲前拍拖,16歲就結婚,18歲前就要生仔,等你黎駁。

好多教會用林後「信與不信」作為反對信徒與非信徒拍拖結婚的原由,但好多聖經學者已明言此段經文並非描寫婚姻,而是當是有些信徒常與異教徒來往做生意,參加他們在廟中的宴會,吃祭過偶象的祭物,甚至與廟妓行淫。所以有好多教會改口成所謂原則性教導,即婚姻係人倫中最親密,如果連做生意上有一軛論,同樣可以引伸出去,所以如果唔做得商業伙伴,理應更親蜜的拍拖結婚都唔得。

呢間教會係承襲左呢種諗法,所以就改稱做「夥伴關係」。不過好奇怪係,保羅所寫係不應因為做生意而沾染對方拜偶像及淫亂的風俗,在今天教會中反而不成禁忌,信徒可以隨意與未信的人有商業合作,甚至跟隨對方到風月場所消遣傾生意,而經過註釋引伸的應用,卻成為教規,你話怪唔怪。

咁做唔單止無解決到「信與不信」的問題,反而帶黎更多不必要的難題,因為「夥伴關係」又何止夫妻呢,信與不信咁樣超展開法,咁好多關係我地都要重就檢視,係咪「符合」聖經。

簡單講以中國傳統五倫,唔計而家無咗君臣,仲有四樣叫父子、兄弟、夫婦、朋友,咁係呢種解釋方法入面,唔單止唔可以同未信的人拍拖結婚,理應同時間唔可以認未信的人做老豆老母,要同未信的兄弟姊妹斷絕關係,仲有唔可以識未信的朋友。你唔好話我打橫黎講,呢種講法符合所謂原則性引伸,因為而家講係親密夥伴關係影響信仰。你老豆老母同你親唔親?佢地唔比你返教會,唔止影響你信仰生活,甚至影響埋家庭關係。好,你話雙親無得揀,朋友有得揀掛,近朱者赤,近墨者黑呀老友,仲唔快D同人絕交,咁樣係為你好咋。

呢D仲未計老師學生、工作上的夥伴,甚至屋企入面個工人,好多細路情願比工人姐姐湊都唔想跟老母,同樣會因為呢一種關係,影響你好深,咁樣作為一個基督徒,信主之後係咪要轉校,炒左個工人,同D股東拆伙,去晒教會同相關機構打工呢。

我仲未計,如果講到信徒不應與非信徒建立一種親密的「夥伴關係」,以免動搖信仰立場,咁講法,婚後其一方先信主果D,一樣會受到其非信徒伴侶影響,點解佢地又毋須停事奉同接受教會紀律,難道佢地唔會嘈十一奉獻,唔會因為價值觀唔同,因為點樣教仔而鬧交?咁佢地嘅婚姻,又係唔係不受祝福,神不喜悅,呢世無幸福呢?教會所講信與不信的所有問題,一樣會出現係已婚先信的伴侶當中,點解處理上有咁大分別。

一對情侶,一個信一個唔信,最後佢地結婚,起碼佢地compromise過先會行呢一步。如果,兩個唔信,突然老婆有一日返黎同你講佢信左耶穌,今日起要比十份一人工教會,逢星期六日要返教會唔煮飯,同埋要拆祖先神位。個老公返黎話信左耶穌,聖誕節要去短宣,唔可以同你去日本旅行。你覺得邊pair衝突會大D?

如果避免絆倒信心軟弱的肢體,所以要低調處理,唔參加他們的婚禮,唔比報告,甚至好似沈旭暉結婚時比佢老婆教會杯葛,教友連姊妹都唔比做。但咁做法,何止直接絆倒一對新人,直頭係兜膝頭哥一棍吽落去,打到佢地殘廢,同埋佢地屋企人,同埋佢地d親戚朋友,點解又無人理,反而去理一D根本唔知道存唔在在的軟弱肢體。你有無識過有人,因為沈旭暉娶咗個基督徒,所以唔返教會唔信教?呢班肢體咁軟弱成日絆倒,駛唔駛我介紹個醫生比佢地,睇下係咪患左軟骨症,以致成日仆街。

咁樣如果他日佢地生小朋友,教會傳道人係又唔係唔可以去探佢地,唔可以去飲滿月酒?以免比D軟弱肢體誤以為教會支持人生下唔敬虔嘅後代。

一個唔好彩當中個信徒死左,咁教會係咪連安息禮拜都唔可以同佢做,以免絆倒信心軟弱的肢體呢?若然信與不信會絆倒人,咁不信與不信的婚禮,豈非更罪大惡極?係咪要求所有基督徒唔出席呢?

經常詬病教會一件事,就係為左反對一件事,將某段經文經過多層的解釋同引伸,升格成聖經真理同普遍原則,而完全無為意到,除左佢地想反對果件事之外,同時間牽涉到好多其他野,而又從來唔解釋,點解一個原則性教導係有選擇性,一時要守,一時唔駛守。呢D問題,只係冰山一角,寫極都寫唔完。

3 則留言:

  1. // 教會開佈道會引人入教時,幾何同時間將成份教會紀律比人睇,話你信主後黎得我地個堂口聚會就要守乜規則。//

    呢個真係一等一仆街既語言偽術
    舌燦蓮花講乜鬼野基督裡得真自由
    我想做乜做乜你竟然話唔係自由,聽班牧者老點,被迫遵守自己唔認同既規則,呢個就係自由

    回覆刪除
  2. 你而家嘅狀況,就好似啲人返工,日日話老闆唔好,但係又唔辭職,你究竟係愛老闆,愛同事,定係愛份人工呢?
    咁你而家返教會,見到咁多黑暗面,咁你仲返要返,你係愛上帝?愛牧師?愛弟兄姊妹?定係愛 批評呢?
    你係要用世界嘅價值嚟衝擊教會?
    定係用上帝嘅價值呢衝擊世界呢?

    我認為你應該立即離開教會,
    自己開返一間天下無敵,天衣無縫,人見人愛,車見車載嘅教會,祝你早日實現。
    如果開唔到,祝你早日上天堂。

    回覆刪除
    回覆
    1. 本來有諗過delete咗你呢個留言,方丈份人好小器架,不過諗諗下又覺得,留返低比人睇下部份基督徒係點諗野都好,意見不同就要咒人死。

      弟兄我會你的悔改而祈禱。

      刪除