警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2017年1月25日 星期三

一百億負能量戰士上集


從不諱言我係一百億負能量戰士,亦係《每日來點負能量》嘅忠實讀者(話時話,呢本書係台灣大賣),我好似Dr. Stranger入面THE ONE咁吸取黑暗力量黎生活,唔係你估坐底一晚寫三四千字出黎係易事?你班正能樣試下一日感恩感三四千隻字出黎,睇下得唔得。


呢個當然同我嘅成長同生活有關,而我亦已經接納咗自己係一個咁嘅人,偶然我都會聽下意見嘗試改變一下,但江山易改,品性難移,你話改就改咩。果D充滿喜樂和平仁愛感恩基督徒,你又試下改下性格,做幾日負能量戰士,睇下你又頂唔頂得順,如果你頂唔順嘅話,唔好立亂叫人改性格,你夾硬黎只會令我仲唔開心仲負面,我已經夠負面,你過黎逼我強顏歡笑,你覺得我會開心咗,定更加唔開心呢。所以我一向好奇怪,點解教會一面號稱耶穌接納所有人,但同時另一方面又不斷叫人改,改到符合一個基督徒樣式,呢D雙種標準無得解得黎又好矛盾。 

雖然出親呢D文都比人鬧,但我又發現一個情況,呢種負能量到爆炸嘅文章,係極受歡迎,傳閱者眾,當然我唔能夠排除入面係有一D人share篇文黎鬧,亦都有一D憎耶教嘅人話:「睇下,D耶X係咁架喇」,但無論如何,文章總被傳開了。呢個情況唔單止出現係我身上,你去睇下陳到D崇拜筆記,佢鬧人崇拜做得唔好果幾篇,係特別多人關注,佢盛讚靈糧堂果篇反而無乜人理。正如黃子華棟篤笑記著說:「香港人係鍾意睇人仆街。」 

我估陳到同我一樣R爆頭,好多時我地根本無落任何負面評價,無特登鬧人,無特登唱衰佢,甚至連評論都講唔上,只係件事咁發生,儘量依照實況寫出黎,咁係負面?我寫傳道人講道,話佢東拉西扯,時事溝幾個寓道故事,搞幾個爛gag,講下家事當係一篇道,我係攻擊佢?我老屈佢架家陣?最多咪話我要求高,份人mean。 

好多回應入面,鬧果班人D留言同樣係負面到爆,左一句「你無得救重生」、右一句「你係咪異端」(問呢句都痴線,我係異端唔通我自己會認呀,個個異端都話自己最正統,其他人先係異端架啦),連我都甘拜下風,最少我從無懷疑同我意見唔同嘅人得救有問題或者係異端。即係話呢,散播負能量,人人有責,無人share,無人like,負能量唔駛人鬧自然會收皮,你係咁鍾意同我嘈,除咗恭喜之外我唔知講咩好。 

係呢D情況,我觀察到一個現象,係正能量橫掃教會之下,要個個喜樂無窮感恩不絕,底果浸,有一股極為強大嘅負能量暗:悲觀、消極、焦慮、憤怒,好似一個裝滿水嘅汽球一樣,我只要搵枝針篤一篤佢,即時啡啡聲有水噴出黎。如果用中國哲學思想去解釋,呢D叫禍福雙生,福兮禍之所倚,禍兮福之所伏,正面同負面係同一樣野黎。當教會不斷強調正能量正面積極,壓抑負面情緒,負面野反而因壓抑而壯大。情況好似我剛才所講,你逼一個唔開心嘅人要開心,佢只會越唔開心,但,你去逼一個開心嘅人唔開心,佢都係會唔開心,係呀,呢樣野係咁唔公平,世界係唔公平架啦,人生不如意事十常八九,睇開D啦。 

一般人好少理到,負面同悲觀有積極意義,以為一個人負面悲觀等於懶散同消極,日日坐係到怨天尤人,係錯架,悲觀唔同失敗主義,悲觀者更容易向事情嘅壞處諗,並且以最壞嘅結果作為自己行動嘅根據。失敗主義係覺得自己無論幾努力,最後會因為一D唔能夠控制嘅因素導致失敗,所以不如我唔好努力,慳返啖氣好過。 

用一個例子去解釋,天文台話今晚會落雨,但你出門口果下好好天,一個樂觀嘅人會諗,咁好天,點會落雨呀,就算落雨淋下雨都唔係壞事丫。一個悲觀嘅人會諗,雖然而家好天,但如果真係落雨咁點呢,拎返把遮好。而一個失敗主義嘅人會諗,拎遮又點,唔拎又點丫,個天要落雨,唔通我阻得到咩,拎唔拎都罷啦。 

教會今日變差,公共形象下滑,唔係由於悲觀負面造成,反之係過度樂觀自信,深信教會有神保守,長遠而言,即使我地乜都唔做,教會自己會變好,認為如果教會真係需要改革,上帝自然會興起新一個馬丁路德出黎,到時大家跟住佢行就得,毋須自己落手落腳。
 
所有問題唔係問題,而係信徒心態問題,只要信徒調整心態,變得積極樂觀,問題就不成問題。講道爛唔係由於講員唔認真預備或能力不足,係信徒過份挑剔,唔去提醒督責,相反用極為樂觀嘅心態去諗,或者講道唔係佢恩賜,或者佢有其他強項,而呢個「或者」從來無驗證過,現實可能係「或者」佢根本唔適合做傳道人,「或者」佢講道之外好多野都好爛好唔得。而前者樂觀得黎乜都唔做,傳道人講道爛由佢繼續爛,或者自己揀過另一堂崇拜返;後者悲觀得黎反而嘗試搵出背後原因,睇下有乜可以幫到傳道人改善。(當然唔排除有人為鬧而鬧) 

而家情況好似以色列人被擄之前咁,恃住有個聖殿有個約櫃,以為神同在可以戰無不勝,唔怕亡國,唔守律法,無惡不作。而家D基督徒就恃住教會係「基督的新婦」,無有怕,做乜都可以得到原諒同赦罪,教會係唔會滅亡,教會係會接納所有罪人,到第日新天新地一齊happy。上帝連自己聖殿都拆得時,你覺得佢幫個仔搞離婚,做唔做得出丫嗱。

你想一個人仆街冚家產嘅話,唔係去鬧佢,相反,你要不斷去讚佢,讚到佢天上有地下無,話比佢聽所有問題都唔係問題,一切問題會因為佢心態改變,而係佢面前會迎刃而解,唔駛努力唔駛刻苦。到佢面對真正問題時,自然無能力去解決,仆街仆到盡。

3 則留言:

  1. 因著早前的"負能量"文章被訓話了?!

    回覆刪除