警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2016年6月14日 星期二

教會面對批評時的典型反應


誰消費誰的教會》時代論壇時代講場14.06.2016

這篇時代論壇投稿的題目應該叫做「教會面對批評時的典型反應」,大致如下:
  1. 教會沒有問題,是批評的人自己有問題,才會覺得教會有問題
  2. 批評容易,建設困難。
  3. 教會有問題,教會只不過係罪人組成的群體,人有罪而不完美,所以教會也不完美。
我之前已經寫過好幾次,話教會入面遇到批評時,從來唔會認真諗下人地講得啱定錯,然後據理回應。只係不斷去攻擊批評者個人背景,研究對方係咪有問題,而唔會研究對方提出嘅問題,係非基督徒提出就係「非我族類,其心必異,一少撮離教者及無神論者亡我基督教之心不死」,係基督徒提出就彈一句「你係咪基督徒黎架」。今次罪名就係消費教會。

好似呢篇咁,其實佢都提過少少教會的問題,例如「講壇無道,傳廉價福音,小組格式化,佈道會樣版化」,咁呢D係事實定衊造呢,係衊造嘅話,作者有無為教會辯解呢?無!一項都無!你覺得人地鬧教會鬧得唔啱,唔係事實,你咪出聲駁囉,咪話自己聽過好多有質素嘅講道,傳緊重價福音,小組搞得有聲有色,佈道會多姿多采,無人唔比你回應。

但作者文章筆鋒一轉,落入最用嘅屬靈套語,叫做「批判總比建設易」,但之後呢,佢就開始批評D批評者,呢樣又唔做,果樣又無做,咁,佢又有無真正咁接觸到呢班所謂批評者呢,成疑。呢D又何嘗唔係「批判總比建設易」咩,佢有無真真正正走入呢班批評者入面,同佢地傾下,理解佢地遇到嘅問題,從而疏導處理,令佢地重上正軌呢。我遇過唔少所謂教會批評者,本身都曾經經歷過一段好熱心好投入嘅階段,最到後先灰心發怨言。我係好唔明點解教會入面有呢種迷思,就係出聲果班就一定無落手落腳去做,落手落腳就一定唔會出聲批評,我簡單劃個matrix都知會有四格架啦。難道我未辭職就唔講得老闆壞話咩,要辭左職先得,十個打工仔十個咪又係一邊做一邊鬧。

除左上面講果D,近年對教會面對最多批評係乜?話教會唔傳福音,唔做關顧,唔同未信者談道,唔為臨終病人祈禱呢D咩?剛好相反,係話教會淨係識關心信徒個人靈性需要,而忽略社會公義,將D人送晒上天堂就算,唔理人間現世痛苦。仲未計見到有D教會領袖向政權靠壟,係政治同社會事件上退縮唔敢出聲,搞下社會關懷都要低調處理。好難想像為何作者能生發出一種道貌岸然,不吃人間煙火似的樣式,唔知呢個世界呢幾年發生緊咩事。

黎緊個論點:「若沒有她不斷地在前線作您所謂愚昧、膚淺、荒謬多多的佈道或建立生命的工作;沒有她建立您眼中大量廉價的基督群體,您那重價恩典的培靈智慧又能再對誰高談闊論呢?沒有她那千蒼百孔的帶領或管理模式,您那超越時代又堅實的形而上的教會論豈不是英雄無用武之地?」咁講咪即係話,無人隨街掉垃圾,清道夫就無價值架喇;唔係有三級大火,消防員平日咁辛苦訓練又可以向誰高談闊論;世界上無罪人,耶穌就唔駛死,無我地,耶穌那超越時嘅救恩豈不是救主無用武之地,耶穌都係消費緊我地呢班罪人,咁呀。

再之後果段:「或者,一個大學教授奢望幼稚園教師具有博士水平本身壓根兒就不切實際;於我,教會的不完美,也涉及世界與人的不完美。但究竟你看之為遺憾還是缺憾美,這需要更深的愛的信念,人與教會之間,本身就是要相互配搭,在建設中成長,而不是在排拒中分道揚鑣。

咪又係「教會唔完美,教會好多罪人,教會係由罪人組成,唔完美」,喂呀,教會唔完美,同教會好撚唔完美,同教會真係好撚柒唔完美,係有程度上分別架嘛!人無完人,但唔會代表欣宜同岑麗香係無分別,都係女人掛。咁批評者夠係罪人,唔完美啦,又話佢地唔啱。新教出現,咪就係馬丁路德頂唔順教會原來可以咁完美,以致去到腐敗失控嘛。喂呀,您成篇文咪係到「排拒」果班批評者,要同人分道揚鑣。

我想提一個呢類文章入面一個深層次矛盾,呢類文章其中一個回應重點係「人與教會之間,本身就是要相互配搭,在建設中成長」,即係某程度回應果班批評者,教會入面就有好多人唔係想行到咁前,唔一定要關心社會,搞社會運動,推動社會或政制改革。有好多人傳福音,做探訪,同人談道,為臨終病人祈禱守望,呢D事奉係有價值唔應該立亂批評,各有各做,就如經上記著說:「惟用愛心說誠實話,凡事長進,連於元首基督全身都靠他聯絡得合式,百節各按各職,照著各體的功用,彼此相助,便叫身體漸漸增長,在愛中建立自己。

之但係,如果我地認同呢句聖經,就唔應該鬧果班批評者唔肯「傳福音,做探訪,同人談道,為臨終病人祈禱守望」,因為佢地咁做都有佢地嘅價值。有無諗過咁樣講係雙種標準呢?既然係各有各做不應互相批評,點解又要限死做某D野先算得上建設教會。

或者,我們需要主的聖光照亮我們的心房。

最後補句:「去鬧班批評者係容易,要解決批評者提出的問係困難。」

2 則留言:

  1. 你篇鴻文層次好高,唔明!要聖靈光照,可能慢慢會明。

    回覆刪除