警告!

本人並沒有接受過任何正統神學訓練,所有發表內容,全屬個人信仰心得及教會生活經驗分享,敝blog負能量爆燈,如閱讀時感到不適,或出現任何不良反應,包括痰多咳嗽,夜睡不寧,神經緊張,潮熱汗出,心煩多疑,踎身起身見頭暈等徵狀,請即時停止,並向專業人士尋求協助。

2024年3月23日 星期六

異象之死


 
之前同人討論,講開教會一邊抗拒所謂商業管理手法,但長久以來又無發展出一套屬於教會自己的管理方法,逼於無奈同現實下,應用了不少普遍的商業手法。可惜係無取其精華,去其糟粕,淨係抄咗商界科層式架構,以及種種不人性的措施,但商界講求效率、成本效益、數字化管理等等又無法學好,令到教會管理經常成為四不像。
 
例如商界將vision譯做願景,往往包含對長遠未來的想像,例如全球幾大科技公司vision statement 係咁:
 
Google:
"To organize the world's information and make it universally accessible and useful."
 
Microsoft:
"To empower every person and every organization on the planet to achieve more."
 
Apple:
"To create innovative products that inspire creativity and simplify the lives of individuals."
 
Nvidia:
"To be the world leader in visual computing technologies and enable the creation of interactive and immersive experiences."
 
(以上用chatgpt3.5查返黎,未必完全準確,大家get到個意思就算)
 
大家睇到呢類Vision係高遠大,或者俗啲講句係「畫大餅 」。(可能又比人鬧我用匪語,不過我覺得呢句夠傳神)
 
係教會內vision譯成異象,但係香港教會內同人講異象,又唔係真係好似聖經入面所記載,見到特別的境象,例如火燒荊棘而不焚,空中手指,或者魂遊象外、發異夢等等。係本地教會用的異象vision99.99%未去到聖經入面的級數,反而有點像對目標或者理想之類,但又比商界講的願景低層次得多。
 
我真係唔知幾時開始,本地教會會將擴堂同異象掛勾,可能有待研究教會歷史的學者去查考。真係無乜一間正常公司會以「我地要有一間全資擁有嘅鋪頭」做vision,因為個願景咁寫法真係好low。即係中學作者寫「我的夢想」,話係買樓,分分鐘比老師話。去到環頭環尾一間拉麵店,佢個vision都可能係:「我要做全港最好味嘅拉麵。」
 
甚至正常黎講,一個組織只會有一個vision,唔會擴堂又一個,社會服務又一個,青少年服務又一個,海外宣教又一個,做得邊個先?
 
相反如果你跟聖經的講法,因為尋晚發咗個夢,有天使同你要買鋪,仲要億億聲計,醒咗之後,天上有聲音同你講:「不要怕,只要信。」我諗無牧師、執事會睬你,而係叫你去睇精神科。
 
正所謂「沒有異象,民就放肆」,調轉講係「民要放肆,就有異象」,民要幾放肆,就會有幾多個異象。當然,其實句野有下半句,全句係「沒有異象,民就放肆;唯遵守律法的,便為有福( 箴言29:18)聖經唔係叫人追求異象,反而一貫地係叫人腳踏實地遵守律法,金句主義果然遺害不淺。

1 則留言:

  1. 「異象」呢個舊譯法畀教會文化挪用,於是出現「民要放肆,就有異象」嘅惡果。今日更新聖經譯文嘅話,用返商業社會慣用嘅「願景」,啲人可能冇咁放肆。

    回覆刪除